علائم و نشانه های خرابی توربو شارژ
از مهمترین علائم خرابی توربو شارژ :
خروج دود آبی یا سفید اگزوز
در خودروهای توربو به احتمال زیاد از خرابی اورینگ های فرسوده داخل توربو است که اجازه می دهد روغن از قسمت مرکزی به داخل ورودی اگزوز خارج شود دود آبی نشان میدهد که اورینگ کمپرسور نشت میکند زیرا روغن به سیستم ورودی میرسد و میسوزد هنگامی که آب بندی توربین نشت می کند و روغن در مبدل کاتالیزوری تبخیر می شود، دود سفید یا آبی بسیار روشن خواهید دید این خرابیها نشان میدهد که کارتریج مرکز توربو نیاز به تعویض دارد، اگر صدای خراش “مته دندانپزشکی” را شنیدید یعنی پره های کمپرسور یا توربین شروع به تماس با محفظه توربو می کنند.
سوپاپ Wastegate در توربو شارژ
ویست گیت وظیفه کنترل بوست توربو را دارد و این کار را توسط میزان تخلیه دود کنترل میکند. در واقع ویست گیت وسیله ای است که طی مکانیزمی که دارد میتواند با باز کردن یا بستن دریچه ای که قبل توربو وجود دارد باعث تخلیه دود و میانبر زدن دود اگزوز میشود، درنتیجه اگر دود از راه میانبر تخلیه شود،
دیگر باعث چرخش بیشتر توربو نمیشود و درنتیجه توربو نیز دور نمیگیرد و بوست کاهش پیدا میکند. و یا حتی این بوست به صفر میرسد ویست گیت در ساختار درونی خود از فنر تشکیل شده است تا توسط شلنگی که مسیر هوای توربو نصب است متوجه بوست توربوشارژ شود و فنر جمع و باز شود درواقع با بالا رفتن بوست توربو ( فشار هوای کمپرس شده توسط توربو ) فنر ویست گیت بیشتر فشرده و جمع میشود که نتیجه ی آن باز تر شدن هرچه بیشتر دریچه ی ویست گیت است.
شیر برقی توربو شارژ یا شیر سلونوئید
شیر سلونوئید فشار بوست توربو به تنظیم و کنترل فشار یا خلاء در WasteGate اقدام میکند. اگر چنانچه این قطعه معیوب باشد، ممکن است نتواند به درستی WasteGate را کنترل کند. که این به معنای افزایش لگ توربو و افزایش زمان تأخیری برای چرخش محور توربو است
علائم و نشانه های خرابی توربو شارژ
دیگر تولیدات شرکت حکیم توربو کالا ویژه سورن توربو/دنا توربو شارژ |
سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.