منیفولد سورن توربو/دنا توربو
تفاوت های محصول جدید تقویت شده با نمومه فابریکی کارخانه :
شرکت حکیم توربو در این مقاله سعی دارد به مهمترین نکات در مورد منیفولد سورن توربو/دنا توربو اشاره کند :
نکته اول که بسیار حائز اهمیت می باشد که کمپانی های بزرگ دنیا نظیر BMW در سری های x5 و x6 و 740 li و 750 li و نیز کمپانی مرسدس بنز در نمونه c200 و غیره منیفولد دود را به توربوشارژ جوش داده اند.
نکته دوم همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید لوله های منیفولد دود از حالت بیضی به حالت دایره تبدیل شده است .
نکته سوم همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ورودی های منیفولد دود به اندازه ۲ سانت به داخل موتور بیرون آمده می باشد.
نکته چهارم در تمامی منیفولد های طراحی شده مخصوص موتورهای توربوشارژ در طیف استانداردِ سیالات به ازای هر یک دهانه خروجی دود ۲ سوراخ پیچ در نظر گرفته می شود تا بصورت قرینه عمل نگهداری و آبندی واشرها را انجام دهند درصورتیکه در منیفولد دنا توربو شارژ/سورن توربو شارژ / ری را ، فقط ۷ سوراخ برای ۴ دهانه در نظر گرفته شده که یک سوراخ کمتر از حد استاندارد میباشد، در این راستا منیفولد دود برای اتصال خود به موتور متوسل به نیروی توضیع بار شده تا عمل نگهداری و آبندی واشرها را انجام دهد.
نکته پنجم پیچ های دو سر رزوه که برای قسمت گلویی یا واشر سه پیچ تعبیه شده دارای دو نقص می باشد:
1-بریده شدن پیچ ها پس از باز و بست و گاها پیچ بریده داخل توربو شارژ به جا می ماند که نیازمند تراشکاری و هزینه های گزاف برای مشتریان می باشد.
2-گاها برای باز کردن پیچ ها نیاز مند عمل دو مهره قفل کردن می باشد تا پیچ مغزی به هنگام باز کردن مهره بالایی منجر به حرکت نشود و به نوبه خود دردسر های دیگری را برای مکانیک کار ها دارد.
راه حل بر طرف کردن این مشکل:
1- استفاده از پیچ های یک سر رزوه .
2-پیچ ها نیم رزوه باشد تا به هنگام بریده شدن در سوراخ توربو شارژ جا نماند و به راحتی به پایین بیافتد.
3-استفاده از یک واشر با ضخامت 3 میل برای بالا کشیدن بدنه پیچ .
خرید منیفولد سورن توربو / دنا توربو |
خرید منیفولد سورن توربو / دنا توربو بهمراه واشرهای تقویتی |
معایب واشرهای دود توربو فابریکی شرکت ساپکو یا شرکت های تابع و وابسته:
1-واشر گلویی دود که در طرح جدید (در دنا های توربو 1401) به داخل حلقه واشر یک کنیک انداخته شده ،در خود کنیک حلقوی دیده شده دچار خوردگی شده و گاها تکه شده و بر اثر فشار و حرارت جدا شده که می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای توربو شارژ بعمل آورد.
2-ضخامت واشر گلویی پاسخگوی دمای 700 درجه حرارت توربو شارژ و منیفولد نمی باشد .
3-واشر های منیفولد بزرگ که بدنه موتور نصب می شوند دولایه می باشد و این نوع طراحی کپی برداری شده از خودروهای چینی می باشد که باعث فرار دود خواهند شد.
4-دهانه 4 حفره ورودی دود واشرهای منیفولد بزرگ متناسب با همه منیفولد های خط تولید منیفولد چدنی نمی باشد زیرا حفره های منیفولد در تیراژهای مختلف یکسان نمی باشد.
5-ضخامت واشر های منیفولد بزرگ جوابگوی دمای 700 درجه و فشار دود وارد شده بر توربو شارژ را ندارد.
6-کنیک فنری بدور حلقه های خروجی دود واشر منیفولد بزرگ از ضخامت و فنریت کافی برخوردار نمی باشد.
ضمن اینکه خاطر نشان می شویم تمامی تلاش و طراحی مهندسان و شرکت های تابع تولید این محصول در شرکت ساپکو قابل ستایش و احترام بوده ، شرکت حکیم توربو کالا به جهت رفع نواقص واشرهای مذکور تمامی تلاش و تست های تجربی خود در شرایط پرفشار انجام نموده و به نتیجه مطلوب و قابل عرضه در سطح تولید انبوه به جهت جایگزین برای نمونه حاضر نموده است. ما می توانیم تصور کنیم که شما چه چیزی را میخواهید تجربه کنید و با افتخار و اطمینان محصول تولید شده را در سخت ترین شرایط تا 100 هزار کیلومتر ضمانت می نماییم.
واشر منیفولد تقویت شده با ضمانت |
دیگر تولیدات شرکت حکیم توربو کالا ویژه سورن توربو/دنا توربو شارژ |
واشر منیفولد دود سورن توربو شارژ
سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.
1 دیدگاه
درود بر شما ، زحمات شما قابل تقدیر است ، پیشنهاد میکنم مکانیک و یا نمایندگی خودتان را جهت پشتیبانی و تعمیرات معرفی کنید .
۷ سال است که سورن توربو دارم . مطمئن شده ام نمایندگی های ایران خودرو فاقد خدمات فنی و کارشناسی هستند . قیمت قطعات بی کیفیت و خدماتِ غیرکارشناسی آنها هم بسیار بالاست .
خودروی من مشکل منیفیلد را دارد ، شتاب کم شده و سوت میکشد ، هنوز برطرف نشده و ……
بی کفایتی سازنده خودرو و سردرگمی مشتری ، فرصت خوبی برای شرکت شماست که چاره ساز باشید و موجبات رضایت مشتری و منفعت خودتان را فراهم کنید .