علت خرابی واشر منیفولد دود سورن توربو شارژ
واشر منیفولد شاید مهم ترین و اصلی ترین قطعه موجود در موتور این خودرو می باشد که برای دارندگان این خودرو دردسر ساز شده و نشتی در این واشر عامل خارج شدن توربو شارژ از مدار موتور شده و بدنبال آن افت شتاب و سرعت را در بر داشته است.
و اما علت خرابی واشر منیفولد دود سورن توربو:
ابتدا طراحی نامتوازن و غیر اصولی منیفولد سورن توربو شارژ که باعث ایجاد فشار مضاعف به واشر گردیده و در نهایت نشتی دود را به همراه دارد ، طراحی این منیفولد به گونه ای است که باعث تداخل گازهای خروجی در یکدیگر شده و از طرافی طول کوتاه لوله های منیفولد و طراحی غیر استاندارد باعث شده تا گازهای خروجی از سیلندر به دیواره منیفولد برخورد کرده و بدلیل اینکه نمی تواند راه خروجی را به آسانی پیدا کند راه بازگشت به موتور را در پیش گرفته و فشار مضاعف به موتور وارد می کند.
جنس بد و کاملا غیر اصولی واشرهای ایرانخودرو و واشر موجود در بازار عامل دیگر ایجاد نشتی دود می باشد ، معولا جنس واشر های منیفولد موجود در بازار از جنس استیل می باشد که خود فلز استیل بدلیل ضعف در مقاومت آلیاژی تحت فشار و گرما نمی تواند از گریز دود جلوگیری کند.
اشتباه دیگری که دارندگان سورن توربو و دنا توربو متوجه آن هستند اینکه تنها به نصب واشر گلویی یا واشر سه گوش که بر روی توربو شارژ متصل میگردد اکتفا می کنند درصورتی که نشتی دود در هر دو واشر ایجاد می گردد.
از دیگر عوامل موثر در ایجاد نشتی دود واشر منیفولد سورن توربو شارژ و دنا توربو شارژ ایجاد حرارت بالا در موتور EF7 می باشد که به لطف وجود توربو شارژ این گرما به حداکثر ممکن خود رسیده و شرکت ایران خودرو اقدامات کافی را برای خنک نگه داشتن موتور به درستی انجام نداده است.
دیگر تولیدات شرکت حکیم توربو کالا ویژه سورن توربو/دنا توربو شارژ |
سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.